miércoles, 29 de abril de 2020

XOGOS CON VOGAIS E CONSOANTES

A continuación, preséntanse unha serie de xogos, concretamente sete, para traballar dunha maneira divertida e lúdica as vogais e consoantes, afondando así na lecto-escritura. A súa aplicación pode ser interesante para o inicio deste estudo e tamén como complemento ás fichas de traballo. 
1.Investigación: Buscar nun libro, nun conto ou nunha revista que teñades na casa, palabras que comecen pola letra que ides a traballar nesta semana (por exemplo, a letra A). Logo, unha vez que xa teñan localizadas un gran número delas, podedes escribilas nun folio para que así as conten, traballando deste modo a secuencia numérica.


2.Roda das letras: Para esta actividade necesitades un folio, un rotulador e mais pinzas vellas que non usedes. Así, no folio debuxaredes un círculo e no seu interior incluiredes todas as vogais (non teñen porque seguir unha orde lóxica, é dicir, A-E-I ..., senón que poden ir mesturadas), e os cativos/s deberán identificar a letra A dentro dese conxunto. Para indicar e dar a entender que comprenderon que a letra que elixiron é a correcta, deberán sinalala poñéndolle encima unha pinza da roupa. Un exemplo pode ser este, aínda que neste caso, empregan imaxes dos elementos, non a propia vogal:



3.Cores: Con axuda dun folio no que estarán escritas tamén todas as vogais cun rotulador, pedir aos nenos/as que pinten cun círculo so a vogal “A”. Tamén podemos dicirlles que localicen todas as letras e que as pinten con cores diferentes: a letra A, de vermello; a letra E, de azul, a letra I de verde …



4.Boliñas: Para este xogo, necesitamos cinco rollos de papel hixiénico e pequenas boliñas que os nenos/as poden facer con papel hixiénico ou con papel de cociña. Ademais, con esta acción estaremos a favorecer a motricidade fina.


        Así pois, se tedes témperas ou rotuladores na casa, pedirémoslles ós nenos/as que decoren cada rollo da maneira que queiran e coas tonalidades que eles/as escollan. Despois, unha vez seca a pintura, cada rollo será unha vogal e no seu interior introduciremos as bolas creadas antes. É dicir, nós dirémoslles a letra “A”, por exemplo, e eles deben meter unha boliña no rollo correspondente á letra “A”. Logo, unha vez finalizado o exercicio, contaremos cantas boliñas hai en cada rollo.



5.Dado das vogais: Para este xogo precisamos cartón, pinturas e un rotulador. Co cartón, por un lado, podedes facer dous dados, un que teña en cada un dos seus lados as vogais, e o outro que teña cada lado dunha cor distinta. Este é un exemplo claro: 


Logo, tamén resulta imprescindible a creación dun panel, que pode facerse igualmente con cartón, no que aparezan as letras, pero escritas con diferentes cores. Deste xeito, o neno/a deberá tirar primeiro o dado das letras e despois o das cores, e en función do que lle tocou buscar no panel o resultado axeitado. Pode ser interesante, ademais, acompañar esta acción dicindo unha palabra que comece pola letra que saíu. 



6.Conto: Inventar cos nenos/as unha historia da letra que estades a traballar, neste caso, da letra “A”. Para non complicar máis a actividade, podedes partir das palabras con “A” que aparecen no libro de lecto-escritura.

7.Letras: Se tedes fariña, azucre sobrante no fogar ou mesmamente na terra (se tedes o privilexio de poder saír a fora), facer as letras neses recursos. É importante que os pais/nais as fagan primeiro explicándolles por onde empezar para que, a continuación, eles/as o poidan realizar xa autonomamente.


No hay comentarios:

Publicar un comentario