martes, 28 de abril de 2020

XOGOS CON PINZAS DA ROUPA

1.Clasificación I: Para o desenvolvemento desta actividade precisaremos pinzas da roupa vellas (e a poder ser, de cores), folios e lapis de cores.
            Así, en primeiro lugar, collemos un folio e dividímolo, por exemplo, en catro partes. Logo, pedímoslle ós nen@s que pinten cada parte dunha cor distinta e que coincida coas cores que temos. Por exemplo, colorear un recadro verde se temos pinzas verdes. A continuación, os nen@s deberán ir colocándoas sucesivamente na cor que corresponda facendo a presión necesaria e traballando deste modo a motricidade fina.
              Outra alternativa, se a tedes na casa e non lle atopades utilidade, é decorar unha caixa de zapatos para que teña esta mesma finalidade.




2.Clasificación II: So necesitamos pinzas e clasificalas por cores e, se son de diferentes tamaños, por tamaños. Despois, poden contabilizalas perfeccionando así a secuencia numérica e o conteo.



3. Seriación: Precisamos un folio ou unha cartolina branca, lapis de cores e pinzas.


            Polo tanto, en primeiro lugar debuxaremos círculos ou cadrados de distintas cores seguindo unha determinada orde no folio branco. Por exemplo, círculo laranxa, círculo azul e de novo, círculo laranxa, círculo azul. Dicir que ó comezo do desenvolvemento desta actividade, recoméndase empezar por dúas ou incluso tres cores para que as vaian identificando progresivamente, así como recoñecendo que teñen que seguir unha serie de cores.





4.Nomes: Aquí novamente precisaremos un folio ou unha cartolina branca, un rotulador permanente e, a poder ser, pinzas da roupa de madeira (se non as tedes, valen igualmente as de cores).
Deste xeito, antes de iniciar o xogo, escribiremos en cada unha das pinzas unha letra do nome do nen@ e mais tamén rotularemos no folio branco o seu nome en letras maiúsculas e cun espazo de dous dedos entre cada letra. Logo deberán identificar en cada pinza unha letra constitutiva do seu nome que deberán relacionar coas escritas no folio.
            Pode ser recomendable, pois na clase así o faciamos, que non soamente escribades as letras do seu nome, senón escribilas todas (se tedes acceso a 27 pinzas, por suposto), para que así as poidan discriminar dentro dun conxunto. 



5.Vocabulario: Con todos os recursos anteriores, podemos facer o mesmo pero con elementos ou obxectos do día a día. Pero para que os cativ@s os identifiquen, neste caso é recomendable que as palabras vaian acompañadas de imaxes (asociación imaxe-palabra). Por exemplo, se lles pedimos que constrúan coas pinzas a palabra “gato”, temos que acompañar esta acción cun recurso visual facilmente recoñecible.



6.A ruleta das letras: Para realizar esta tarefa, unicamente necesitades un anaco mediano de cartón (unha cartolina tamén vale), un compás e unha regra (opcional), un rotulador permanente e as pinzas coas vogais e consoantes escritas.
            Así, co cartón facedes un círculo grande para poder dividir nel 27 partes, partes que se van a corresponder coas 27 letras do alfabeto. Entón, en cada anaco escribides as letras sucesivas do abecedario para que os nen@s, ao mirar cada letra do cartón, a relacionen coa pinza correspondente. 



7. Ruleta dos números: Como no exercicio anterior, aquí tamén necesitaremos dividir un círculo de cartón ou cartolina en 10 partes correspondentes aos números do 1 ata o 10, e cada espazo deberá presentar un número variable de círculos, cadrados ou estrelas (como é o caso da imaxe), para que os nen@s os conten. Despos, deberán buscar dentro dun conxunto de pinzas con números, o número correspondente.
       Recoméndase seguir a serie numérica pois aínda son moi pequechiños para relacionar, sen levar unha orde, un número cun elemento. 



8.Números I: Neste caso, volvemos a necesitar un cartón, un rotulador e pinzas. Esta actividade é un pouco máis complexa que a anterior, polo que senón son capaces de levala a cabo non pasa nada, hai que darlles tempo.
Así, en 5 cartóns imos escribir en cada un deles os números do 1 ao 5. Despois, vamos a pedir que os identifiquen e os nomeen en voz alta. A continuación e xa tendo as pinzas, pedímoslles que as poñen nos círculos correspondentes, é dicir, a pinza do número 1 co círculo que teña o número 1.


9.Número II: Igual que no caso anterior, necesitamos círculos ou cadrados cos números do 1 ao 5 que os nen@s deberán manipular e entender para poñerlle o número de pinzas correspondente. Aquí un exemplo:



10.A máis fundamental de todas as actividades que se presentan, que os nen@s axuden na tarefa de colgar a roupa. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario