martes, 28 de abril de 2020

ACTIVIDADES DE O MONSTRO DE CORES


           Dado que a educación emocional é unha tarefa pendente na sociedade e que debemos comezar a traballar e interiorizar dende idades temperás, o conto de O monstro de cores pode ser un interesante recurso para iniciar esta aprendizaxe, pois o seu contido resulta facilmente comprensible para todo o alumnado.

            Sabendo que moitos pais/nais non tedes esta historia no fogar, aquí vos deixamos en enlace de Youtube co conto narrado e mais unha lista de actividades que podedes desenvolver cos máis pequenos/as durante esta semana.



ACTIVIDADES: (Trala súa lectura)

1.Reflexionamos: Reflexión sobre as emocións que coñecemos: Rabia, alegría, enfado, medo, tristeza ... Así, podemos facerlles preguntas tipo: ¿Cómo te sentes hoxe? ¿Cómo está papá? ¿Cómo está mamá? ¿Cando nos enfadamos? ¿Cando nos poñemos contentos? ¿Por qué?

2.Pintar: Nun folio en branco, dirémoslles ós nenos/as que pinten as emocións da cor que queiran. Non temos porque pintarlles nada en concreto, senón que pode ser unha creación abstracta no que o máis importante, será a cor escollida para cada emoción. Ademais, este exercicio pode axudar ós cativos/as a descargar enerxía.

3.Tarros das emocións: Se tedes botes baleiros (de iogur, de cenoria raiada, de olivas …), podedes facer que os nenos/as os decoren como eles/as queiran para identificar, a continuación e en cada un deles, unha emoción distinta. Así, cada día podemos preguntarlles cal é a emoción que están a experimentar nese momento e dependendo do contestado, meter unha boliña dentro (se tedes pompóns, podemos utilizar recurso). Ó final da semana, revisaranse todos os botes e expoñerase qué emoción foi a máis vivida ao longo de todos os días anteriores. Por suposto, compre tamén preguntarlles cada día o porqué da súa emoción.

4.Diccionario das emocións: Para esta tarefa podemos sacar fotografías dos nenos/as, con axuda do móbil, expresando e representando algún dos sentimentos recollidos no conto. Os nenos/as, logo, deben ollalas e indicar qué emoción estaba a manifestar nese momento. Se tedes impresora, tamén podedes buscar, a maiores, fotografías doutros nenos/as con estas emocións e crear un panel ou un libro dos distintos sentimentos.

5.Debuxamos: Precisamos un folio, un rotulador e un espello. Así, o neno/a, logo de mirarse no espello, deberá pintarse. Por exemplo, pode facer un debuxo de si mesmo logo de representar coa súa cara unha emoción de sorpresa e despois outro representando a tristeza.

6.Mímica: Ensinándolles por exemplo distintos emoticonos extraídos da rede ou mesmamente de WhastApp, os nenos/as deben imitar esas accións e os pais/nais intentar recoñecelas. Unha vez feitas un gran número de actuacións mímicas, podemos facelo á viceversa, os pais imitar e o neno/a que descubra a emoción que esconde.  

7.Vídeo sobre o coronavirus: Aquí un vídeo tamén de O monstruo de cores onde se explica o COVID-19 cunha linguaxe clara e comprensible ós máis pequenos/as para que o entendan. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario